אחמד טיבי: "לאריה דרעי יש אמפתיה לצרכים של החברה הערבית"

ישראל פריי 1 Comment on אחמד טיבי: "לאריה דרעי יש אמפתיה לצרכים של החברה הערבית"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אל מול המתנגדים המעטים אך הקולניים למינויו של אריה דרעי לשר הפנים עקב הרשעתו בפלילים על על עבירות שנעשו בשבתו על כס השררה במשרד, קל בהרבה למצוא תומכים למהלך, אשר נעים בין סלחנות והבנה, לבין גיבוי נלהב וציפייה בשקיקה.

לח"כ אחמד טיבי – לכאורה הקצה היותר רחוק מעולמו של יו"ר ש"ס – יש מילים חמות ונרגשות לקראת מינויו הצפוי של דרעי. בראיון לבצלאל קאהן ב"מהדורה המרכזית" אמר טיבי: "היה לו ויש לו גישה אמפתית לצרכים של החברה הערבית מקווה שנוכל לעבוד יחד כדי לשפר את מצב הרשויות הערביות".

"משרד פנים הוא ממשק חשוב של הממשלה עם החברה הערבית. אני מפריד בין השר דרעי לבין הממשלה. כאופוזיציה – מטבע הדברים – נתנגד לכל מינוי שהממשלה תבקש, אך ברמה האישית. עבדנו עם דרעי בעבר והיה שיתוף פעולה פורה בנושאים רבים, אני חושב שכך יהיה גם בעתיד. נמשיך להחזיק בדעות שונות, בעיקר מדינית, נרצה להפיל את הממשלה – אבל נמלא את התפקיד שלנו, לשפר את מצב הרשויות הערביות ולתת להן זכויות שנטלו מהן מזה זמן רב".

טיבי ניצל את ההזדמנות להחמיא לככל החכי"ם החרדים: בתור הח"כ הערבי הכי ותיק, יכול לומר שבאופן כללי, החכי"ם החרדים הם פרלמנטרים משכמם ומעלה. גפני ,ליצמן, עושים הכל לשרת ציבור בוחריהם. פעמים רבות אנחנו מוצאים אתם שפה משותפת".

על הפיגוע בתל אביב אמר טיבי: "העמדה של הרשימה המשותפת ושלי, ללא קשר למניעים, אנחנו דוחים את המעשה על הסף. הן ברמה המוסרית, האנושית – הומאנית הדבר הזה אין לו שום הצדקה".

את האשמות המופנות על כלל החברה הערבית, ח"כ טיבי מסרב לקבל. "מישהו זרה ספינים והכללות, וזה תולדה של רוח המפקד. כאשר ראה"מ הגיע לדיזינגוף יום לאחר הפיגוע, ודיבר על הנשק הבלתי חוקי בכפרים הערביים – הרי הנשק במקרה הזה היה חוקי לחלוטין, ובכלל, הוא הרי מתפרץ לדלת פתוחה. אנחנו דורשים מזה שנים שיאספו את הנשק הזה. הוא פוגע בנו, אנחנו הקרבנות שלו".

" 1150 נפלו קרבן לנשק הבלתי חוקי משנת 2000 עד היום באוכלוסיה הערבית, אנחנו משוועים לעזרה וסיוע למגר את הבעיה". טיבי גם ביקש להדגיש כי עד כה המשטרה לא הודיעה כי הפיגוע נעשה ממניע לאומני. "אנחנו מתייחסים אליו כמקרה פרטי של יחיד. כל המדינה ידעה שהמשפחה ואנשי הכפר הוקיעו את המעשה. בלי קשר למניע, אנחנו דוחים ומתנערים מהמעשה הזה מכל וכל".



1 תגובות

מיין תגובות